Pagina's

woensdag 23 maart 2011

Poppetje maken van ijzerdraad

Benodigdheden:
  • Ijzerdraad*
  • Tang
  • Tape*
  • Verf/verfmaterialen*
  • Krantenpapier
*= Je kunt het best gebruik maken van dun ijzerdraad. Het ligt aan hoe groot je beeldje moet worden, om te kunnen kijken hoeveel ijzerdraad je nodig hebt. Ik heb 1 meter ijzerdraad gebruikt voor mijn beeldje.
Het moet mogelijk zijn om de tape te verven dus kijk goed naar wat voor tape je gaat gebruiken.
De verf die je gaat gebruiken hangt af van welke kleur je wilt dat het beeldje krijgt. Ik heb gekozen voor donkerblauw zoals je kunt zien. 

Stappenplan:
  1. Je gaat eerst beslissen in welke houding het beeldje moet gaan staan. Ik heb er voor gekozen dat mijn beeldje zichzelf aan het opdrukken is.
  2. Zorg ervoor dat je beeldje een hoofd krijgt. Volg de stappen die je ziet op de afbeelding hieronder. Draai een paar keer het hoofd in het rond zodat hij goed blijft zitten.
  3. Zorg dat beide beentje even lang zijn. Je knipt daarom een stukje van 1 been af die je later kunt gebruiken voor de armen. Je kunt hiervoor je tang gebruiken.
  4. Zet de armen tussen het lijfje en draai het lijfje een paar keer in het rond zodat de armen er in vast blijven zitten. Je kunt ook een beetje tape gebruiken op het vast te zetten.
  5. Ben je tevreden met de houding van je beeldje dan kun je het beeldje een beetje opvullen met krantenpapier en omwikkelen met tape. Zorg dat het beeld helemaal bedekt is. Het moet mooi op elkaar aansluiten omdat het anders niet mooi wordt als je het geverfd hebt.
  6. Verf het beeldje en laat het drogen.
  7. Klaar is het beeldje! Je kunt eventueel nog kleine aanpassingen maken en vervolgens een leuk plekje voor het beeldje zoeken. 

1 opmerking:

  1. dat is wel leuk om te doen ik heb zelf een poppetje gemaakt die liggend op zijn buik een boek aan het lezen is hij is erg leuk geworden maar het op drukkend poppetjes ga ik zeker een keer proberen

    BeantwoordenVerwijderen